Krachtoefening bij schouderblessure

Schouderoefening adductie

Een goede positionering van de scapula is belangrijk bij alle oefeningen. De M. triceps brachii en de M. biceps brachii helpen de elleboog te stabiliseren en hebben tevens functie over het schoudergewricht.

Schouderoefening adductie A:

Gewichtje rust op de tafel. Til het langzaam en gecontroleerd op en houd het in positie van plaatje A2. Goede oefening voor het trainen van actieve stabiliteit in de eor positie. Ook mogelijk als dynamische oefening. Dan langzaam doorbewegen tot dat de arm in verticale positie is en weer langzaam terug.


Foto A1

Foto A2

 

Schouderoefening adductie B:

MSE muscle setting exercise. Druk reachter elleboog tegen de linker hand als in het plaatje. Houd de maximale spanning 10 seconden aan en ontspan.


Foto B1

Schouderoefening adductie C:

Schouderoefening staand. Met elastische reebok tube. Houd een aantal centimeters van het been af en loop naar links totdat de spanning (sub) maximaal is en houd dit 10 seconden vast en loop terug. Elleboog zoveel mogelijk gestrekt. Handpalm naar binnen gericht.


Foto C1

Schouderoefening adductie D:

Isotonisch concentrische krachttraining. Langzame beweging naar het been toe in het scapulaire vlak. Dan langzaam terug naar boven is isotonisch excentrisch voor de adduktor spieren.


Foto D1

Foto D2

Foto D3

Foto D4

Vraag het aan onze fysiotherapeuten

Wat uw (schouder) klacht ook is, wij behandelen deze effectief.

* verplicht veld.