Fysiotherapieoefening schouder

Schouderoefening horizontale adductie mobiliteit

Houd posities 10 tot 15 seconden en houd goed de eor (end of range position) vast. Herhaal 10 keer, 2 x per dag.

Mobiliteitsoefening horizontale adductie A:

Rugligging. Omvat de linker elleboog met de rechte hand. Beweeg nu de linker elleboog richting rechter schouder (rechter witte pijl). Houd het linker schouderblad op de ondergrond. De linker bovenarm komt richting borstkas of kin. Houd dus linker schouderblad laag (linker witte pijl) en roteer niet het bovenlichaam. Een rek gevoel of pijn kan gevoelt worden achter de schouder of een iets puntiger scherpere pijn voor in de schouder.


Foto A

Mobiliteitsoefening horizontale adductie B:

Staand of zittend. Zelfde als oefening A. Tracht de aangedane linker schouder laag te houden. Roteer niet het bovenlichaam mee.


Foto B

Mobiliteitsoefening horizontale adductie C:

Staand of zittend. Zelfde als oefeningen A & B. Andere techniek. Meer gedaan als voorbereiding of cooling down bij sportactiviteiten.


Foto C

Vraag het aan onze fysiotherapeuten

Wat uw (schouder) klacht ook is, wij behandelen deze effectief.

* verplicht veld.